- Euro-Fatca
- Godziny graniczne
- Oszczędnościowe ksiązeczki mieszkaniowe
- Stosowany wskaźnik referencyjny
- Stopy Procentowe
- Ograniczenia w realizacji przekazów z/do Federacji Rosyjskiej, Białorusi oraz Ukrainy
- Komunikaty Banku
Kursy walut
kupno | sprzedaż | |
---|---|---|
rozliczenie gotówkowe | ||
EUR | 4,18 | 4,38 |
USD | 3,83 | 4,03 |
GBP | 4,98 | 5,18 |
rozliczenie bezgotówkowe | ||
EUR | 4,18 | 4,38 |
USD | 3,84 | 4,02 |
GBP | 4,94 | 5,23 |
niedostępność wniosków Eximee
Szanowni Państwo,
W dniu 29.10.2024 w godzinach 20:00 – 22:00 zostaną przeprowadzone prace serwisowe.
W tym czasie system Eximee będzie niedostępny. Nie będzie możliwości składania wniosków: 800+, 300+, Aktywny Rodzic.
Za utrudnienia przepraszamy.
_____________________________________________________________________________________________________________
niedostępność usługi BLIK
Szanowni Państwo,
z uwagi na prace administracyjne po stronie Banku w dniu 2.10.2024, od godziny 22:00 do 23:00, usługa BLIK ( kod T6) i przelewy na telefon P2P będą niedostępne.
Za utrudnienia przepraszamy.
_____________________________________________________________________________________________________________
Prace techniczne – przerwy w dostawie usług
Szanowni Państwo,
W związku ze zmianami w zakresie systemów informatycznych, w dniach 21-24 czerwca br., dostęp do niektórych usług bankowych będzie ograniczony.Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą szczegółowe informacje.
_____________________________________________________________________________________________________________
Niedostępność Profilu Zaufanego
Informujemy, że od czwartku 9 maja od godziny 20:00 do piątku 10 maja do godziny 01:30 mogą wystąpić chwilowe niedostępności Profilu Zaufanego.
Za utrudnienia przepraszamy.
_____________________________________________________________________________________________________________
Płatności kartą za granicą
Wybierasz się w podróż zagraniczną?
Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.
W niektórych rejonach świata mogą występować problemy z realizacją płatności przy użyciu cyfrowych portfeli, takich jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Swatch Pay, itp. Tam lepiej sprawdzi się karta fizyczna-plastikowa lub gotówka.
Jeśli w podróży Twoja płatność telefonem lub zegarkiem nie przejdzie (zostanie odrzucona), ponów transakcję i użyj plastikowej karty. Najlepiej włóż kartę do czytnika terminala płatniczego albo bankomatu i zatwierdź kodem PIN. Nie wszędzie terminale płatnicze mają funkcję płatności zbliżeniowych (ang. contactless).
Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z infolinią lub placówką naszego banku i zgłoś nam miejsce Twojej podróży. W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi.
Jeśli zgubisz kartę lub będziesz mieć jakikolwiek problem z płatnością kartą, skontaktuj się z infolinią Grupy BPS czynną 24h/7 tel.: +48 86 215 50 00.
_____________________________________________________________________________________________________________
Informacja o zmianach w metodach szyfrowania.
Szanowni Państwo,
Pragniemy poinformować o planowanym wyłączeniu symetrycznej metody szyfrowania (ciphers), uznawane za niewystarczająco bezpieczne. Skutkować to będzie, brakiem możliwości zalogowania się do systemu bankowości elektronicznej eBankNet z niewspieranych systemów operacyjnych (takich jak np. Windows7, Windows 8) oraz niewspieranych przeglądarek internetowych (np. Internet Explorer poniżej wersji 10 wydanej w 2012r, Firefox poniżej wersji 26 wydanej w 2013r; Chrome poniżej wersji 30 wydanej w 2013r, Opera poniżej wersji 17 wydanej w 2013r ;Safari poniżej wersji 8 wydanej w 2014 r. itp).
Powyższe zmiany wejdą w życie w dniu 31 marca 2024r.
_____________________________________________________________________________________________________________
Oszuści dzwonią z numerów podszywających się pod banki lub inne instytucje zaufania publicznego
Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.
Pamiętaj:
- Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
- Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
- Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
- Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
- Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
- Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
- Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się zbezpośrednio z Bankiem.
Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"