Komunikaty Banku

Kursy walut

  kupno sprzedaż
rozliczenie gotówkowe
EUREUR 4,18 4,38
USAUSD 3,83 4,03
GBPGBP 4,98 5,18
rozliczenie bezgotówkowe
EUREUR 4,18 4,38
USAUSD 3,84 4,02
GBPGBP 4,94 5,23

niedostępność wniosków Eximee

Szanowni Państwo,

W dniu 29.10.2024 w godzinach 20:00 – 22:00 zostaną przeprowadzone prace serwisowe.

W tym czasie system Eximee będzie niedostępny. Nie będzie możliwości składania wniosków: 800+, 300+, Aktywny Rodzic.

Za utrudnienia przepraszamy.

  _____________________________________________________________________________________________________________

niedostępność usługi BLIK

Szanowni Państwo,

z uwagi na prace administracyjne po stronie Banku w dniu 2.10.2024, od godziny 22:00 do 23:00, usługa BLIK ( kod T6)  i przelewy na telefon P2P będą niedostępne.

Za utrudnienia przepraszamy.

 _____________________________________________________________________________________________________________

Prace techniczne – przerwy w dostawie usług

Szanowni Państwo,
W związku ze zmianami w zakresie systemów informatycznych, w dniach 21-24 czerwca br., dostęp do niektórych usług bankowych będzie ograniczony.Poniżej przedstawiamy tabelę zawierającą szczegółowe informacje.

Transakcje kartami debetowymi i kredytowymi – płatności oraz wypłaty gotówki z bankomatów będą funkcjonować bez zmian.Zachęcamy do zaplanowania wszelkich ważnych operacji bankowych przed lub po podanych datach.Dziękujemy za zaufanie, jakim nas Państwo obdarzają i liczymy na zrozumienie, jeśli napotkają Państwo niedogodności w trakcie przeprowadzanych zmian.

 _____________________________________________________________________________________________________________

Niedostępność Profilu Zaufanego

 

Informujemy, że od czwartku 9 maja od godziny 20:00 do piątku 10 maja do godziny 01:30 mogą wystąpić chwilowe niedostępności Profilu Zaufanego.
 
Za utrudnienia przepraszamy.

 _____________________________________________________________________________________________________________

 

Płatności kartą za granicą


Wybierasz się w podróż zagraniczną?

Pamiętaj koniecznie o zabraniu ze sobą karty płatniczej. Jeśli używasz tej w telefonie lub zegarku, weź również kartę plastikową.

W niektórych rejonach świata mogą występować problemy z realizacją płatności przy użyciu cyfrowych portfeli, takich jak Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Swatch Pay, itp. Tam lepiej sprawdzi się karta fizyczna-plastikowa lub gotówka.

Jeśli w podróży Twoja płatność telefonem lub zegarkiem nie przejdzie (zostanie odrzucona), ponów transakcję i użyj plastikowej karty. Najlepiej włóż kartę do czytnika terminala płatniczego albo bankomatu i zatwierdź kodem PIN. Nie wszędzie terminale płatnicze mają funkcję płatności zbliżeniowych (ang. contactless).

Przed wyjazdem zagranicznym, zwłaszcza jeśli wybierasz się w egzotyczny rejon, skontaktuj się z infolinią lub placówką naszego banku i zgłoś nam miejsce Twojej podróży. W ten sposób zapobiegniesz automatycznej blokadzie karty przez system, który chroni przed transakcjami fraudowymi.

Jeśli zgubisz kartę lub będziesz mieć jakikolwiek problem z płatnością kartą, skontaktuj się z infolinią Grupy BPS czynną 24h/7 tel.: +48 86 215 50 00.

 _____________________________________________________________________________________________________________

 

Informacja o zmianach w metodach szyfrowania.

Szanowni Państwo,
Pragniemy poinformować o planowanym wyłączeniu symetrycznej metody szyfrowania (ciphers), uznawane za niewystarczająco bezpieczne. Skutkować to będzie, brakiem możliwości zalogowania się do systemu bankowości elektronicznej eBankNet z niewspieranych systemów operacyjnych (takich jak np. Windows7, Windows 8) oraz niewspieranych przeglądarek internetowych (np. Internet Explorer poniżej wersji 10 wydanej w 2012r, Firefox poniżej wersji 26 wydanej w 2013r; Chrome poniżej wersji 30 wydanej w 2013r, Opera poniżej wersji 17 wydanej w 2013r ;Safari poniżej wersji 8 wydanej w 2014 r. itp).

Powyższe zmiany wejdą w życie w dniu 31 marca 2024r.

 _____________________________________________________________________________________________________________

 

Oszuści dzwonią z numerów podszywających się pod banki lub inne instytucje zaufania publicznego

 

Zidentyfikowaliśmy próby podszywania się przez oszustów pod pracowników Banków. Oszuści dzwonią z rożnych numerów. Na Twoim telefonie może wyświetlić się nawet numer Infolinii naszego Banku.

Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia zdalny dostępu do komputera.

Pamiętaj:

  • Pracownicy Banku ani pracownicy Infolinii Banku nigdy nie proszą o podanie hasła do bankowości elektronicznej oraz kodów autoryzacyjnych;
  • Nie podawaj danych poufnych odnośnie Twojej karty czy dostępu do bankowości internetowej.
  • Nie podawaj przez telefon kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
  • Nigdy nie instaluj dodatkowego oprogramowania na prośbę osoby dzwoniącej.
  • Zwróć uwagę na akcent dzwoniącego, czy używane słowa np. konto zamiast rachunek.
  • Zachowaj zdrowy rozsądek. Nie działaj pod presją czasu. Chroń swoje dane!
  • Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości z kim rozmawiasz, rozłącz się, odczekaj minimum 30 sekund i samodzielnie skontaktuj się z Infolinią Banku lub Twoim opiekunem w Oddziale. Koniecznie wybierz oficjalny numer na klawiaturze numerycznej, nie oddzwaniaj z listy połączeń, które wyświetlają się na telefonie.
  • Bądź ostrożny! A jeśli podałeś poufne dane skontaktuj się zbezpośrednio z Bankiem.

Zapoznaj się z poniższym komunikatem. Wystarczą dwie minuty, które mogą uchronić Twoje środki.
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki"